صدامهم ترین عامل تغیر مدیریتی

صدامهم ترین عامل تغیر مدیریتی

صدا  یکی از  عوامل  خطر ناک  است که باعث تغییر مدیریتی  میشود  .

زمانی که در مدرسه درس میخواندیم  هر وقت معلم سر کلاس نمی آمد ما با خوشحالی  کلاس را روی سرمان  می گذاشتیم .معمولا بعد از دقایقی ناظم مدرسه سر می رسید و بچه ها را ساکت می کرد و معمولا از بلندی و خشونت صدای خود  استفاده می کرد و بعد آرام آرام تن صدایش را پائین می آورد و وصیت  آخرش این  بود  که هر غلطی می خواهید  بکنید،بکنید فقط صدایتان  در نیاید   و اگر  زنگ  آخر  بود  می گفت بی اینکه  سر و صدا  کنید  یواشکی  بروید  خانه هایتان  .

خوی نوجوانی پرخاشگری است  من و برادرم  که  همدیگر را بسیار دوست  داشتیم و داریم  برخی  مواقع  بر سرهیچ  دعوا  می کردیم  و  چون  سر وصدایمان در می آمد  یک  کتک  مفصل  از  مادر نوش جان  می کردیم بعدها  تصمیم  گرفتیم  هنگام  دعوا  از صامت باشیم و  فقط به زدن  همدیگر  اکتفا  بکنیم  عیب  این  روش این  بود  که هیجان  خیلی دیر تخلیه  می شد  و  مجبورا  همدیگر را بیشتر کتک میزدیم اما  کتک  مادر  را  نمی خوردیم . چون زد و خورد ما  صامت بود اعتراض کسی را به دنبال  نداشت.

یکی از  اقوام  ما  مدیر جای بود  که همین دیروز پریروز  تودیع شد  در  مراسم  تودیع مدیر بالادستی  به  حضار  گفته  بود  که  ما  از  فلانی  راضی  هستیم  نه به  خاطر بیلان  کاریش  بلکه  به این  خاطر که  در  مدت  ریاست  ایشان  هیچ  صدای  از کارکنان و ارباب رجوع  در  نیامد .

عزیزم  وقتی  مدیر  در  اداره  نباشد  ارباب  رجوع  بد بخت  میخواهد کجا داد بکشد و  سر چه کسی بی داد  کند   اصولا برای داد کشیدن  سری  هم باید  باشد  و الا  انک  دیوانگی  میزنند.    با توجه  به  مقدمه بالا به مهم وحساس بودن صدا در نیامدن  پی  میبریم . یکی  از نشانه های  مدیریت  خوب  مدیریت  صدا است صدای  ارباب  رجوع نباید در بیاید هر  کسی  بتواند  این  کار  را خوب  انجام  بدهد  مدیر  خوبی  خواهد بود والا باید  جای خود را  به  کسی  بدهد  که  بتواند  از رموز صدا  خفه  کنی  ارباب  رجوع  اطلاع  داشته  باشد .

 سالم ترین   روش  این است که  مدیر از  جان و دل  کار کند انوقت  صدای  کسی  واقعا  در  نمی  آید  اما  این  کار  برای  اغلب مدیران  ما  که  اغلب  افراد  کاری  نیستند   (شامل مدیران استان  ما  و کشور  ما  نمیشود  )و برای  فرار  از  کار  زیاد  افتادن  دنبال  سیاسیون  تا  مدیریتی  را  برای  انها  وا  نهند که سهل و آسان باشد  کار دشواری است . پس باید از روشهای دیگری  برای مدیریت صدای ارباب و رجوع  استفاده  کنند تاسر و صدا  ارباب  رجوع درنیاید و به  گوش  ما  فوق  ومافوق تر  نرسد  هر  چند  انجا  هم  برسد آنها  کاری  خواهند کرد  که بی سرو صدا  قائله  ختم  به  خیر  شود. 

اما  رموز کار برای عدم  ایجاد سر و صدا ،  مهم ترین  عامل عدم برخورد  از  نوع  اول  است  مدیر نباید  خود را در معرض و دید ارباب رجوع قرار  دهد تا ارباب رجوع سر او دادبکشد و صدا در بیاید  . برای  این  کار  بهتر  است  وقتی را  برای  دیدار  عمومی  انتخاب  کند  که  معمولا  همان  روز  در  استانداری  جلسات  شورای اداری  برگزار  می شود  .دوم  اتاق مدیر باید  در  بالاترین  مرتبه  ساختمان  باشد  که  اسانسور  هم  نداشته  باشد  ومدیر  از اسانسور اختصاصی استفاده  کند  جهت استحضار  برای اولین بار در  شهرداری تبریز مدیران  علاوه بر  دستشوئی  اختصاصی  که فلسفه وجودی  آن  هم  به صدا  ربط دارد از  اسانسور  اختصاصی  هم  استفاده  می کنند  . حسن طبقه  آخر  این  است  که با  توجه  به  مشکل درد  مفاصل  نیمی  از  مراجع  کنندگان  نخواهند  توانست  از  طبقه  دوم  بالاتر  بروند  .سوم  اتاق  مدیر  حتما  یک راه  گربه  رو  داشته باشد  برای  فرار  از  دست  ارباب  رجوع  سمج .چهارم  بهتر  است  تمام دستشوئی  ها  برای  مخفی  کردن  هر  صدا ی به  هوا کش  وز وز  کن  مجهز باشند که اغلب اینگون  هست .و در استخدام  نگهبان  دقت  شود  که  دست  نگهبان  بزرگ  باشد   تا اگر  ارباب  رجوعی  خواست  داد و بیداد کند  نگهبان  بتواند با  گذشتن  دست  روی  دهان  او  قائله را  ختم  به  خیر  کند .

 

واما کلید ی ترین موضوع در این  خصوص  این  است  که  مدیر  و زیر مجموعه  آن  کار  نکنند  از  قدیم  گفته اند  که  ( دولانان آیاغا داش دیر) زمانی که  ما  به  غیر  از ثبت  کوناخ باجی  کار  دیگری  ارائه  نمیدهیم   صدا برای  چه  در بیاید   بگویم   جوایز  فلان  جشنواره  کم  بود  یا  داوریش  بد!!  کدام  جشنواره   واما پر صداترین  ماجراها  عبارت  است  از  اختلاس و دزدی  که  اگر   صدایش الان هم در نیاید  در دولت  بعدی  آشکار  می شود مواظب  این  رقم صدا باشید  که همهچیز را بهم میزند.  

/ 0 نظر / 50 بازدید